SKYLTNING, DESIGN & KOMMUNIKATION

Vi gör ICA Gottsunda synliga I sin skyltning

ICA Kvantum Gottsunda ville lyfta sitt yttre i både kommunikation och fräschhet. Vi tog fram visuell kommunikation utifrån kundens önskemål och grafiska guidelines.

Vi förbättrar kundupplevelsen med inspirerande och personlig layout

Genom att hjälpa ICA Kvantum Gottsunda med enastående och effektfull kommunikation kan man nå långt fler besökare till sin butik. Det är kreativt flöde med känsla vad som man kan förvänta sig både i utbud och kvalitet. Att lyfta POS (Point of sale) är en viktig del för butiken när det gäller att lyfta varumärket eller framhäva sina produkter och utbud.

FÖRE: Entrégång mot butiken utifrån

I arbetet med ICA Kvantum Gottsunda så arbetar man alltid med att göra en servay för att se behoven, kundens önskemål men även ytorna som man ska arbeta med. Bilden som synes är hur det såg ut innan och som vi även gjort noteringar på i offertutförande. Här en bild hur det såg ut innan vi satte vår prägel på väggarna utifrån kundens önskamål.

EFTER: Väggarna efter montering av folie

Att lyfta sitt varumärke

Ica Kvantum Gottsunda ville lyfta sin chark- och delikatess avdelning så att kunderna kan få intryck, associationer och förväntningar till utbudet och samtidigt lyfta och återspegla Ica´s varumärke och förväntningar kunden har.

Skapa ”verklighet” med tygvepa

Vi skapar en framtidsvision

I framtiden kommer det finnas möjlighet att hämta sina förbeställda varor i hämtskåp på denna plats och därför skapade vi en realistiskt fotoretuschad bild som vi sedan tryckte på en tygvepa som sedan sattes på väggen och i sin helhet skapade en visuell bild hur det kommer se ut när väl skåpen är på plats.

Klart man ska skryta

Närproducerat och egnagemang

Klart man ska skryta och lyfta att man arbetar med lokala leverantörer och lokalt engagemang för att skapa en bra hållbarhet som gynnar alla.

Infinity frame gör saker så snyggt

När saker bara känns så snyggt

Vi har satt Infinity frames ovanför hela butiken med klart och tydliga budskap utifrån Ica´s brandmanual som inte bara skapar känsla av att butiken är ny ut utan att materialet inte reflekterar ljus som de äldre butiksplåtarna gjorde vilket skapar tydligare läsbarhet, skapar en snygg och varm yta som samtidigt absorberar både ljus och ljud.